Blog'uma yazmayalı çok uzun zaman olmuş şimdi anladım. Öyle ki ben
sırtında binlerce kilometreler yaptığım DL650'imi satalı ve DL1000'imi alalı 5
ay olmuş.
Sattığım motor 2006 modeldi, aldığım motor 2005 model.
Dolomitler gezimden sonra motora her hafta
sonu binme heyecanım birazda olsa azaldı. 2014 yazı için uzun soluklu bir
yolculuk planım olmadığı için motorumu satıp biraz hızlı ve 4 silindirli bir
motor almaya karar verdim. Fakat neye niyet neye kısmet yine endurodan ve
Vstrom'dan vaz geçemedim. 2005 model bir DL1000 aldım.
Yeni motorumla şimdiye kadar 5000km yaptım
ve bu tecrübemi paylaşmak istedim. Bu başlıkta DL1000 ile DL650'yi
kıyaslayacağım.(Kıyaslanacak güç haricinde çok bir şeyleri olmasa da)
Dış görünüş;
DL1000 çift egzozlu bir motor. Grenajlarda
ise küçük farklılıkarı var. Bu farklılıklar sağ ve sol grenaj altlarında
görülebilir. DL1000'nin gösterge paneli üzerinde kullanılan malzemeler
DL650'den daha kaliteli.
Motor;
DL1000 ile DL650'yi birbirinden keskin bir
şekilde ayıran kısım işte tam burada. Her iki motosiklette sıvı soğutmalı iki
silindirli motora sahip. Kendi sınıfına göre DL650 güçlü bir motora sahip(69hp)
ve bu güce karşı yakıt değerleri makul ölçülerde. Ben genelde virajlı dağ
yollarında, yüksek devirli kullanırdım DL650'yi ve ortalama yakıt değerim
100km'de 6 lt civarındaydı. Bu değer otobanda düşük devirli kullanımda 4
litreye kadar inmişti. Şehir içi kullanımım da yine 6 lt civarındaydı.
DL1000'in(98hp) motoruna
gelince...DL650'yi satma sebebim daha kuvvetli bir motora binmekti ve DL1000
istediğimi tam olarak bana verdi. Sert kullanımlarda, viraj çıkışlarında
(zeminde güzelse) ön tekeri yerde tutmakta zorlanabilirsiniz ki artçılı kullanımda
sert gaz açışlarımda bütün ağırlığımı depoya vermeme rağmen ön teker yerden
kesiliyor.
DL1000 6 vitesli olmasına rağmen en yüksek
süratine 4. viteste çıkıyor. Vites aralıkları gayet başarılı. Dağ yollarında 2.
viteste kilometrelerce sürebilirsiniz(DL650'de aynı yolda sık vites
değiştirirdim). 6. vitese alırsanız ekranda OD(overdrive) yazar ki buda ekonomi
vitesi. Düşük devirde yüksek süratle gitmenizi sağlar. DL1000'de dağ yollarında
ortalama yakıt tüketimim yüz kilometrede 8-9lt. Fakat sakin kullanımda uzun
yolda 5lt'ye inmeyi başardım. İşin kısacası yakıt ekonomisi derseniz bakılacak
motor değil DL1000.
Debriyaj;
DL1000'de hidrolik debriyaj mekanizması
var. Bu yüzden kavrama noktası ayarlaması manetteki 4 kademeli ayarla oluyor ve
buda çok çok bir esneklik sağlamıyor. Ben maneti elcikten 3-4 cm ayırdıktan
sonra kavramasını isterim. Bu yüzden kendi debriyaj manetimin hidrolik kutusuna
basan yerini biraz taşlattım.
Ağırlık ve depo;
DL1000 DL650'den yaklaşık 50kilo daha ağır
fakat bunu kullanırken çok fazla hissetmiyorsunuz. İkisi de 22 litrelik bir
depo hacmine sahip.
Frenler;
Geldik mi iki motor içinde güzel tek bir
şey yazamayacağım kısma. Arkadaş yapıştırınca deli gibi giden iki tane alet
yapıyorsun üzerinde fren yok. DL650 ve DL1000'nin frenleri iyi değil! Hele ki o
arka frenleri. Eski traktörlerin freni gibi. Yeni kasa DL650 ve DL1000'de bu
sorunlar çözülmüştür diye umuyorum.
Genel yorumum ise şöyle;
Gaz tepkileri DL650'nin daha yumuşak ve
daha titreşimsiz bir motor(malum iki silindir titrer arkadaş)Şehir içinde daha
kullanışlı hale geliyor bu özelliği ile.
DLile bir kere offroad yaptım, bir dağa
zor bela tırmanmıştım ama ağırlığı canımı okumuştu ki DL1000'i bu konuda
düşünemiyorum bile. Şose yollarda DL650 bileçok güçlü kalıyordu.
Her ikisi de şehir içinde ben arazi
aracıyım diye incecik yanaklı lastikleriyle gezen range roverler gibi yani.
Araziye girer ama ona göre :)
Bozuk asfalt yollarda hiçbir sorun yok
fakat ben DL650'nin karter korumasını bir iki kez vurmuştum yolda, şimdiki
motorumda plastik karter koruma var ve DL1000'lerde demir olanını ben görmedim.
Bu yüzden daha dikkatli kullanıyorum. Ayrıca şimdiki motorumda koltuk ve elcik
ısıtma mevcut. Basit bir sistemle monte ediliyor ve kullanımda çok büyük konfor
sağlıyor,tavsiyem olur ;)
Kısacası DL650; ben çok gezerim yakıt ekonomisi benim için
önemlidir ama motorum gaz açınca birazda gitsin be! Diyenlerin motoru.
DL1000 ise; ben viraj çıkışında gaz açınca ön teker kalksın
ivmeden belim kasım kasım kasılsın buna da ağzımın suları aksın diyenlerin
motoru.
Son olarak DL1000 ile Eskişehir Bozdağ yollarında çektiğim bir video.Video'da 8:35'ten sonra bahsettiğim 8-9 hatta 10lt lik değerlere bu sürüşle çıkılıyor. 8:35'de kadar olan sürüşte 6lt civarı bir tüketiminiz olur. Video 1080pHD olabiliyor.Tam ekran izlemenizi tavsiye ederim. GoPro ile dik kadraj da güzel oldu çünkü :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.