4 Ağustos 2014 Pazartesi

DL1000'e geçiş...

Blog'uma yazmayalı çok uzun zaman olmuş şimdi anladım. Öyle ki ben sırtında binlerce kilometreler yaptığım DL650'imi satalı ve DL1000'imi alalı 5 ay olmuş.

Sattığım  motor 2006 modeldi, aldığım  motor 2005 model.

Dolomitler gezimden sonra motora her hafta sonu binme heyecanım birazda olsa azaldı. 2014 yazı için uzun soluklu bir yolculuk planım olmadığı için motorumu satıp biraz hızlı ve 4 silindirli bir motor almaya karar verdim. Fakat neye niyet neye kısmet yine endurodan ve Vstrom'dan vaz geçemedim. 2005 model bir DL1000 aldım.

Yeni motorumla şimdiye kadar 5000km yaptım ve bu tecrübemi paylaşmak istedim. Bu başlıkta DL1000 ile DL650'yi kıyaslayacağım.(Kıyaslanacak güç haricinde çok bir şeyleri olmasa da)

Dış görünüş;
DL1000 çift egzozlu bir motor. Grenajlarda ise  küçük farklılıkarı var. Bu farklılıklar sağ ve sol grenaj altlarında görülebilir. DL1000'nin gösterge paneli üzerinde kullanılan malzemeler DL650'den daha kaliteli.

Motor;
DL1000 ile DL650'yi birbirinden keskin bir şekilde ayıran kısım işte tam burada. Her iki motosiklette sıvı soğutmalı iki silindirli motora sahip. Kendi sınıfına göre DL650 güçlü bir motora sahip(69hp) ve bu güce karşı yakıt değerleri makul ölçülerde. Ben genelde virajlı dağ yollarında, yüksek devirli kullanırdım DL650'yi ve ortalama yakıt değerim 100km'de 6 lt civarındaydı. Bu değer otobanda düşük devirli kullanımda 4 litreye kadar inmişti. Şehir içi kullanımım da yine 6 lt civarındaydı.
DL1000'in(98hp) motoruna gelince...DL650'yi satma sebebim daha kuvvetli bir motora binmekti ve DL1000 istediğimi tam olarak bana verdi. Sert kullanımlarda, viraj çıkışlarında (zeminde güzelse) ön tekeri yerde tutmakta zorlanabilirsiniz ki artçılı kullanımda sert gaz açışlarımda bütün ağırlığımı depoya vermeme rağmen ön teker yerden kesiliyor.
DL1000 6 vitesli olmasına rağmen en yüksek süratine 4. viteste çıkıyor. Vites aralıkları gayet başarılı. Dağ yollarında 2. viteste kilometrelerce sürebilirsiniz(DL650'de aynı yolda sık vites değiştirirdim). 6. vitese alırsanız ekranda OD(overdrive) yazar ki buda ekonomi vitesi. Düşük devirde yüksek süratle gitmenizi sağlar. DL1000'de dağ yollarında ortalama yakıt tüketimim yüz kilometrede 8-9lt. Fakat sakin kullanımda uzun yolda 5lt'ye inmeyi başardım. İşin kısacası yakıt ekonomisi derseniz bakılacak motor değil DL1000.

Debriyaj;
DL1000'de hidrolik debriyaj mekanizması var. Bu yüzden kavrama noktası ayarlaması manetteki 4 kademeli ayarla oluyor ve buda çok çok bir esneklik sağlamıyor. Ben maneti elcikten 3-4 cm ayırdıktan sonra kavramasını isterim. Bu yüzden kendi debriyaj manetimin hidrolik kutusuna basan yerini biraz taşlattım.

Ağırlık ve depo;
DL1000 DL650'den yaklaşık 50kilo daha ağır fakat bunu kullanırken çok fazla hissetmiyorsunuz. İkisi de 22 litrelik bir depo hacmine sahip. 

Frenler;
Geldik mi iki motor içinde güzel tek bir şey yazamayacağım kısma. Arkadaş yapıştırınca deli gibi giden iki tane alet yapıyorsun üzerinde fren yok. DL650 ve DL1000'nin frenleri iyi değil! Hele ki o arka frenleri. Eski traktörlerin freni gibi. Yeni kasa DL650 ve DL1000'de bu sorunlar çözülmüştür diye umuyorum.

Genel yorumum ise şöyle;
Gaz tepkileri DL650'nin daha yumuşak ve daha titreşimsiz bir motor(malum iki silindir titrer arkadaş)Şehir içinde daha kullanışlı hale geliyor bu özelliği ile.
DLile bir kere offroad yaptım, bir dağa zor bela tırmanmıştım ama ağırlığı canımı okumuştu ki DL1000'i bu konuda düşünemiyorum bile. Şose yollarda DL650 bileçok güçlü kalıyordu.
Her ikisi de şehir içinde ben arazi aracıyım diye incecik yanaklı lastikleriyle gezen range roverler gibi yani. Araziye girer ama ona göre :) 
Bozuk asfalt yollarda hiçbir sorun yok fakat ben DL650'nin karter korumasını bir iki kez vurmuştum yolda, şimdiki motorumda plastik karter koruma var ve DL1000'lerde demir olanını ben görmedim. Bu yüzden daha dikkatli kullanıyorum. Ayrıca şimdiki motorumda koltuk ve elcik ısıtma mevcut. Basit bir sistemle monte ediliyor ve kullanımda çok büyük konfor sağlıyor,tavsiyem olur ;) 

Kısacası DL650; ben çok gezerim yakıt ekonomisi benim için önemlidir ama motorum gaz açınca birazda gitsin be! Diyenlerin motoru.

DL1000 ise; ben viraj çıkışında gaz açınca ön teker kalksın ivmeden belim kasım kasım kasılsın buna da ağzımın suları aksın diyenlerin motoru.


Son olarak DL1000 ile Eskişehir Bozdağ yollarında çektiğim bir video.Video'da 8:35'ten sonra bahsettiğim 8-9 hatta 10lt lik değerlere bu sürüşle çıkılıyor. 8:35'de kadar olan sürüşte 6lt civarı bir tüketiminiz olur. Video 1080pHD olabiliyor.Tam ekran izlemenizi tavsiye ederim. GoPro ile dik kadraj da güzel oldu çünkü :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.