13 Temmuz 2016 Çarşamba

Yine iki silindir fakat tarzı "biraz" farklı - Shadow 750 -


Maxi endurodan sonra Chooper Cruiser tarz bir motor alan ender insanlardan biriyim. 2016 Sezonu için görünüşü ve sesini çok beğendiğim 2006 model Honda Shadow 750 yi aldım.

Shadow 750'den bahsetmeden önce maxi endurodan chopper tarzı motorlara geçmeyi düşünen binicilere bir iki lafım var :) Sayın motor severler sakın ama sakın motorun hızlanmasını, son süratini, frenlemesini ve daha bir çok teknik detayını kıyaslamayın... Her bir teknik detay Chopper tarz motorlarda çok çok aşağıda FAKAT!... Her tarz motoru kullanan ben, bu kadar fazla sürüşü hissederek ve "KISA" mesafelerde bu kadar zevkli kullanımı olan motosiklet hayatımda kullanmadım. Biraz bahsetmek gerekir ise;

Üzerinde ki Highway Hawk susturucusu olmayan egzozunun sesini duyunca sahibine alıyorum dedim :) Şaka bir yana sesi o kadar tok ki sürekli düşük devirlerde kullanası geliyor insanın. Ben çok güçlüyüm lan gazı açarsam 200'e 3sn'de çıkarım ama açmıyorum...(ayık ol her an açabilirim) sesi var motorda. Bu arada motor gerçek bir V-Twin. Yani iki silindir tek kran pinine bağlı bu yüzden düzensiz çalışıyor. "FITI FITI" gitmiyor bu motor yani. "FITI FITITI FITIFI" gibi :)

Kodaman villası salon camı kadar büyük bir rüzgar camı var önünde.Sil sil cam bitmiyor. 188cm olan boyuma rağmen kaskımın üstü bile rüzgar almıyor. Bu durum konforu çok arttırıyor.

Selesi popoyu tamamen kaplıyor. Enduro kullanıcılarının köy yolları kenarında bol bol gördüğü labada toplayan teyze o seleye otursa taşan olmaz... o seviye geniş bir sele var.

Görünüşü tamamen kişisel zevklere bağlı fakat benim çok hoşuma gidiyor.

Biraz teknik detaylarından ve sürüş dinamiklerinden yüzeysel olarak bahsedeyim...

Chopperlarda ön fren kötü  teker hemen kitleniyor vs diye abartılan şeylerin çok doğruyu yansıtmadığını gördüm. Zaten yüksek süratlere çıkan bir motor değil . Güvenli sürüş süratlerinde gayet başarılı frenlemesi var. Ayrıca ağırlık dağılımı diğer motorlara göre biraz daha motorun ortasında olduğu için arka fren de motoru durdurma konusunda oldukça yardımcı oluyor.

Şaftlı olduğu için zincir bakım vs bu dertten kurtuluyorsunuz. Şafta kalkışlarda ve vites geçişlerinde olan tak tuk sesi yok.

Ön amortisörler başarılı fakat arka amortisörler leş. Haliyle bozuk yollarda bel fıtığı olanların vay haline. Ben virajlı yolda sonuna kadar zorlayarak kullandım(pegleri yere sürterek) arada arka teker yerden kesildi. İşlevini de tam olarak görmüyor arka amortisör bu yüzden.

Yakıt tüketimi şehir içinde 100km'de 6 lt. Uzun yolda 140 km sabit hızda bu değer 7,5lt ye çıkıyor.

Uzun yolda kullanımı çok çok çok yorucu. Sebebi oturuş pozisyonu, arka amortisör falanda değil... Ankara'dan çıkıp 2500km civarı bir uzun seyahat yaptım. Titriyor bu motor arkadaş... Martopikör ustası gibi hissediyorsun kendini ilk 150 km'den sonra. Güvenli sürüş hocaları taşlayacak beni biliyorum ama:) ... Bacak bacak üzerine atıp arkanıza yaslandığınızda birde yol çukursuz ise tek eksik biraz daha titreşimsiz bir motor.

Minnacık deposu var. Enduro da 300km de benzin almak için dururken şimdi 130 km de benzin almak için duruyorum.(rezerv hariç).

Dönüş çapı benim tahminimden çok daha başarılı. O kadar da uzun bir çapta dönüş yapmıyor, şehirde kullanım için fena değil.

Son sürati 3 çanta ve kocaman ön camla beraber 160km/s. Haa bu arada aynalarda görüntü yok :D bulanık bir şeyler geliyorsa arkanızdan ön görebiliyorsunuz sadece, araba mı kamyon mu diye :)

Kısacası bu motor şu beklentiyi çok iyi karşılıyor;
Ben akşamları evimden eğlenmek için dışarı çıkacağım, hafta sonraları şehirde biraz turlayacağım ve dikkatler üzerimde olacak diyenler için ideal bir seçim. Hem görüntüsü hem sesi çok başarılı.

Ama benim gibi uzun yolu seven ve hafta sonu günü birlik 300-500 km yol yapanlar için pek ideal değil.

Ben hevesimi aldım bu motordan. İleride 2. motorumu alacak bütçem olduğu zaman kesinlikle tercihim bir chopper olacak.

Yakında Ankara'dan çıkıp Bodrum ve İzmir'i gezip tekrar Ankara'ya döndüğüm yol raporunu yayınlayacağım. Sağlıcakla kalın...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.