31 Temmuz 2017 Pazartesi

Tracer 900 İzlenimleri




Yamaha'nın Sport Touring sınıfına soktuğu lakin o sınıftan firar eden bir motosiklet olan 2016 model TRACER 900 ile olan tecrübelerimi bulacağınız bir yazıyı okuyorsunuz.

Motoru 2017 başında Ankara bayiden aldım. 2017 modeli ile arasında tam 8.000 TL fark var şu anda ki motorun üzerine alacağınız ek donanımlar ve mis gibi plaka,trafik sigortası, mtv ve kasko masrafları ile bu bedel evlere şenlik bir hal alıyor. Bu arada 2017 modelinin şu an ki liste fiyatı 48.500 TL.

Bu can sıkıcı detayları geçip teknik kısma geliyorum... Bu motoru tercih etme sebebim gücü ve oturuş pozisyonunun uzun yol endurolarına çok benzemesiydi. Zaten ilk kullanımda dik oturuş pozisyonu, yüksek selesi(ayarlanabilir) ve geniş gidonu ile "enduro lan bu" dediğim bir motor.

847cc 10.000 devirde 115 hp güç üreten 3 silindirli harika bir motor bloğu var. Bu motorun gaz tepkisini ayarlamak üzerinde bulunan 3 sürüş modu mümkün. Şöyle ki;

B Mod: Arkanızda oturan yenge hanımı üzmez, korkutmaz ama açınca gazı istediğim gider de bu hissini sonuna kadar size veren uysal bir mod. Kullanmam diye düşünüyordum ama sıkışık trafikte harika iş görüyor, çokça kullanıyorum.

Standart Mod: Gaz tepkisinin değiştiği B'den biraz daha kuvvetli bir sürüş modu.

A Mod: Festival festival gezen amcalardan değil iseniz içinizde bir yerde o apaçi yatıyor. A moduna motoru aldığınızda çığlıklar atıyor o apaçi gözleri yaşlı, etrafınızda şükran dansını yapıyor. İntercom'da ki müziğin sesi kendiliğinden yükseliyor, kan damarda hızlı akmaya başlıyor:)

Traction kontrol sistemi çok güzel iş yapıyor (istenir ise kapanabilir). Hani kavga esnasında sizi tutan ve karambolde bir yumruk yemenize sebep olan gerizekalı arkadaşınız gibi sizi rahatsız etmiyor. Tam zamanında "abi ölecek artık vurmayın" diye devreye giriyor. 80 kilo civarı ağırlığım var, depo üzerine tamamen kapandığım'da 1. viteste iyi tutan bir asfaltta korkmadan gaz açabiliyorum. Bu koşullarda eyvah tepeme geçecek motor derdi hiç olmadı. Yalnız artçılı iseniz traction falan hikaye... O motor tepene geçer abicim sert gaz açmalarda.

ABS'li fren sistemi güzel iş yapıyor ama arka freni ben beğenmedim.  ABS devreye ne önce ne sonra giriyor. Tam zamanında işini güzel yapıyor.

Yakıt konusunda sınıfı ile aynı yakıt değerlerine sahip. Uslu kullan 4.5 - 5 lt / 100km ye inersin inmesine de o zaman bu motoru niye aldın diye sorarlar adama. Bu motor yakıyor kardeşim. Performans kullanımda 9 litreleri gördüm.

Ben topcase ile kullanıyorum. Orijinal sırt dayaması ile beraber şıkta duruyor motorda. 190'dan sonra topcase ile binici arasında olan boşluk kafa sallamaya sebep olabiliyor. Hava şartlarına göre şanslıysanız 210'a kadar "hoop sakin!" diye gaz kesmeden çıkabilirsiniz. 230'da elektronik kesiciye giriyor.

Gelelim kafa sallama sorununa. Evet topcaseyi çıkartınca yine bu sorun devam ediyor. Fakat sorun şuradan kaynaklanıyor. Bu motor enduro ebatlarında, yüksek yani. Buna oranla çok fazla güç üretiyor. Motoru tam performans ile kullanınca da aerodinamik buna izin vermiyor başlıyor kafa sallamaya.

Ön camdan(ayarlanabilir yükseklik ayarı var) gelen rüzgar kaskın çene kısmına çarpıyor. Boyum 1.88m, cam ve sele en yüksek ayarında.

Viraj kabileti 160km/s altı süratlerde oldukça başarılı. Tedirgin olacağım tek durumla bile karşılaşmadım ki dağ yollarında tempolu kullandığım çok oldu. 160 sonrası ise güvenli değil. 200'le kafanı sallaya sallaya viraj almak çok keyifli! :)

Farlar çok başarılı. Özellikle gece selektör yapmayı çok seviyorum :) Bu arada selektör düğmesi klasik motorlar gibi değil. Uzunları açtığınız düğmenin ters yönünde. Alışmak zor olmadı.

Gösterge ekranı oldukça keyifli. Hava sıcaklığı, soğutma suyu sıcaklığı, trip metreler, ortalama tüketimi gibi bir çok sürüş bilgisini size veriyor. İstendiği takdirde hangi değeri hangi menüde göreceğinize de küçük bir ayarla siz karar verebiliyorsunuz.

Kısaca bu motoru şöyle özetleyebilirim... Uzun yol endurosunun çok güçlü hali. Sahibi olduğum, işte tam bana göre dediğim motosiklet Tracer 900.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.