1 Aralık 2018 Cumartesi

Honda Africa Twin İzlenimleri - CRF1000L

Kısa hafta sonu gezileri ve birkaç günlüğüne çıkılacak uzun yol seyahatleri için Tracer 900 çok güzel arkadaşlık yapmıştı bana. Fakat sürüş tarzımın biraz daha agresif olmaktan çıkması ve konfor arayışı beni maxi enduro sınıfında motosiklet aramaya itti. Arayışlar sonucu 2018 ilk baharında fiyat/performans oranının yüksek olduğuna kanaat getirdiğim 2016 model manuel ve üzerinde bir çok aksesuarı ile Africa Twin'i İstanbul'da bir Honda bayinden satın aldım.

Motosikletler fabrika üretimi çıplak olarak satılıyor ve bu motorlara aksesuarlar almak ve istenilen donanıma getirmek 20.000TL(3.400 avro yazıyım da yarın neden 30.000TL oldu bu rakam demeyin) üzerine bile çıkabiliyor. 2.el motor almanın en büyük avantajlarından biride motosikleti aksesuarları ile beraber daha uyguna almak.

Africa Twin'in sürüş tecribelerini paylaşmadan önce ülkenin içinde olduğu ekonomik durum nedeni ile bu motorun ulaşılabilirliği ve bakım maliyetlerine değinmek istiyorum. Motorun 2018 fuar fiyatı 52.000 TL iken şu anda sıfırı(manuel) 76.500TL oldu. MTV'si yıllık 914TL'ye çıktı. Yağ, yağ filtresi ve hava filtresi dahil bir yetkili servis bakımı ise 1000 TL civarında. Bakım sıklığı ise her 6000'de bir. Benim motorun çakarları ön çamurluk üzerinde ki çıkartmaları çizdi değiştireyim dedim 750 TL servisten el kadar çıkartmalar için fiyat verdiler.

Artık aslan besliyorsan yediğine katlanacaksın vs felsefelere KATILMIYORUM! Sadece ekonomik kriz dönemi değil her dönemde ulaşımda tasarruf olarak seçilecek ilk taşıtlardan biridir motosiklet. Asfaltı ezmez-yıpratmaz, trafikte yer kaplamaz, bir çok modeli otomobil ve diğer çok tekerli taşıtlara nazaran az yakıt tüketir. Yani bu taşıt devlet menfaati için TEŞVİK EDİLMELİDİR!
Gerildim!...Aldık bir derin nefes, verdik burundan yavaşça ve çok şükür hala motorumuz var dedik.

Geleyim keyifli kısma.

Nedir bu Africa Twin... 

Öncelikle bu motosikleti 1200 GS ve SuperTenere gibi onroad'tan offroad'a motorlar ile kıyaslama yapmak en yaygın hatalardan biri. 21 inçlik ön jantı, ince fakat uzun yapısı ile Africa Twin offroad'tan onroad'a bir motor.

Motorun asfalt performansı çok agrasif sürüşü sevenler hariç bir çok biniciyi tatmin edecek iyilikte. Ayrıca gazı açınca bu motor ben offroad için yapıldım demiyor ve 0-100km/s'te 4.3sn gibi bir sürede çıkıyor. Ön jantın büyük olması yüksek süratte herhangi bir kafa sallama yada viraj içinde tedirginlik hissi uyandırmıyor. Orjinal 3'lü çantaları(boş halde) ile 200km/s hızla güvenli hissederek seyahat edebiliyorsunuz. Benim boyum 1.88m, tur camı ile oldukça konforlu ve rüzgar yemeden bir biniş keyfi sağlıyor bu motor.

Offroad performansına gelince...
2018 Ağustos ayında 15 Africa Twin ile Trans Kaçkar yaptık ve motorun (ilk offroad tecrübem olduğu için aynı zamanda benim) yapabileceklerini dağlarda tecrübe ettim. Motor üzerinde yola çıkmadan taktığımız Capra-X'ler vardı. Nasıl desem bilemiyorum ama... Hayatımın en keyifli tecrübelerinden birini yaşadım. Eyvah düştük, aha şimdi burada kaldık dediğim yerde, Eren daha sen beni limitlerimde kullanmadın dedi. Süspansiyonları çok başarılı. Kapatılabilir arka teker ABS'si ve kapatılabilir 3 modlu çekiş kontrol sistemi(offroad sürüşünde genelde hepsi kapalıydı) hem arazide hem asfaltta sizin sürüşünüze yeteri kadar yardımcı oluyor. Bu offroad sürüşünü 3 dolu çanta ve artçı selesi üzerinde olan 1 sosis çanta ile yaptım. Motorun yakıt dahil ağırlığı 330kg civarındaydı. Buna rağmen benim gibi offroad konusunda tecrübesi olmayan bir biniciye ilk gün sonunda yanlaya yanlaya motor kullanma güvenini verdi Africa Twin.

Motorun frenleri başarılı fakat süspansiyonların uzun olması nedeni ile fren yapınca yer küreye doğru bir yolculuğa çıkıyorsunuz:) Evet baya baya kapanıyor kafası fren yapınca.

Oturuş pozisyonu sizi uzun yolda ve şehir içinde yormuyor. Dik bir oturuşa sahipsiniz. Selesinin darlığı(arazide işe yarıyor) kafamda konfora dair soru işareti oluşturuyordu fakat uzun yolda beni yormadı. Bir günde 900 km kullandım ve eve geldiğimde tahminimden daha az bel ve toto ağrım vardı.

Yakıt konusuna gelince, 3 çantalı ve yüklü halde 120-130km/s arası ortalama seyir süratinde 5.5 lt/100km gibi bir tüketime sahip. Gaz açtığınız zaman, ortalamayı 180-200km/s'te tuttuğunuz sürüşlerde bu değer 10 lt/100km'ye yaklaşıyor. Kısacası bu güçteki bir motor için ekonomik bulduğum yakıt değerine sahip. Arazide ise 6.5-7 lt/100km arası yaktı.

Motorun led farları başarılı. Benim motorum da led farklara ek, siriusun çakar/sabit yanar aydınlatma sistemi ve orjinal sis lambaları mevcut. Yani gece sürüşleri gündüz gibi. Ayrıca orjinal elcik ısıtmaya sahip. Bilgi ekranında görebildiğiniz 5 kademeden oluşan ısıtma sistemi 0 dereceye kadar iyi iş görüyor. 0 derece altında ise bence yetersiz. Gösterge ekranı başarılı. Bulunduğunuz vites ve hız göstergesi çok güzel konumlanmış ve görünür. Dış ortam sıcaklığı, ortalama yakıt göstergesi gibi işe yarar birçok bilgiyi gösterge ekranında bulabiliyorsunuz.

Motorun eksi yanına gelince... İç lastikli tekerlere sahip(offroad sürüş esnasında sert zemine vurunca yanaklardan hava kaçmasın diye). Yani lastik patlayınca game over! Çeşitli jellerin lastik içine enjektesi vs hiçbir şey dubless lastikler gibi verimli çözümler değil. Honda'nın kesinlikle buna bir opsiyon getirmesi lazım. Bu kadar ağır motoru(ağırlığını hiç hissettirmesede) kaç binici tam performansı ile arazide kullanır da iç lastikli tekere ihtiyaç duyar?
Karadeniz sahil şeridinden evime dönerken arka tekerin iç lastiği sübap kesti. Yani tekerin havası viraj içinde 160'la giderken birkaç saniye içinde tamamen boşaldı. Düşmedim ama bu zamana kadar motor üzerinde yaşadığım en büyük tehlike bu oldu. Düzeltin şu tekerleri kafamız rahat binelim motora.

Sonuç olarak Afrika Twin fiyat/performans olarak kıyaslandığında bir çok maxi enduro motoru geride bırakacak özelliklere sahip. Uzun yolu konforlu, şehir içinde görünür cüsseli, kullanımı kolay ve kıvrak. Arazide ise inanılmaz eğlenceli.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.