AfricaTwin’i satma planım vardı
ve yerine almak istediğim Honda’nın tur motoru Goldwing 1800’dü. Bunun sebebi
artık uzun yol sürüşlerimi eşimle beraber yapmaya başlamam ve daha konforlu bir
motor alma amacıydı. Fakat maxi endurodan vaz geçemedim. Motoru ilana koymam ve
yeni motorumu almam 24 saatten kısa bir zaman aldı. Şanslıydım.
Motorumu,
Eskişehir Honda Yetkili servisi Özmert Motor’dan, motoru görmeden satın aldım. Özmert
motorun güvenilir, temiz motorlar satan bir işletme olduğunu biliyordum. Motoru
pandemiden kaynaklı şehirden çıkma yasakları dolayısı ile Ankara’ya evime kadar
teslim ettiler. Motoru aldıktan sonra Ankara BMW Borusan’dan ayrılan ve gayet
güzel bir işletme kuran Boxer Garaj’a(Ankara’da gönül rahatlığı ile götürülecek
özel servis) götürdüm ve kontrollerini yaptırdım. Umduğumdan daha titiz
bakılmış, kozmetik ve mekanik olarak yorulmamış 2014 model R1200 GS ADV sahibiydim artık.
Bu
yazımda GS ADV’nin teknik özellikleri vs değil kullanıcı deneyimlerini yazacağım.
Motorun
duruşu deposunun büyüklüğünün de etkisiyle çok heybetli. Üzerine binince
istemsizce bir tebessüm ettiriyor :D Aldığım motor 6 yaşında ve bilgisayar tuşlarında,
marş düğmesinde vs hiçbir deforme yok. Malzeme kalitesi hakikaten çok iyi.
Kullanıcı
olabilmek için sadece bir bütçe yeterli değil ayrıca uzun boylu da olmanız
lazım. Bakmayın kısa boylu insanların Youtube’de çektiği videolara, kısa boylu
biri bu motoru kullanırken özellikle şehir içi dur kalklarda çok zorluk çeker. Ayrıca
motorda elektronik süspansiyon mevcut, iki kişiye göre süspansiyon ayarını
tanımlarsanız motor bir miktar yükseliyor. Boyum 188, iki ayağımın parmak ucunda
basıyorum bu ayarda (Not: selem en yüksek ayarında).
Motorda
orijinal ön cam mevcut ve basit bir şekilde cam yüksekliğini giderken bile
ayarlayabiliyorsunuz. Cam en üst pozisyonunda iken benim kaskıma rüzgar geliyor
fakat herhangi bir türbülans yaşamıyorum.
Motorumda
gidon uzatma mevcut, bu uzun yol seyrini oldukça konforlu hale getiriyor.
Motor
şaftlı olduğu için zincir bakım derdi yok fakat şaft denilen şey zincir kadar
iyi bir aktarma elemanı değil. Bunun sebebi zincirin sert gaz tepkilerinde bir
miktar esnemesi ve sürüşünüzü daha yumuşak bir hale getirmesi. Şaft ise daha
sert bir sürüş sunuyor (vites geçişleri bile zincirli motorda yumuşaktır). Sonuç
olarak şaftın artısı; bakımı neredeyse yok denecek kadar az, zincirin artısı; yumuşak bir sürüşe izin veriyor. Gazcı adam işi değil yani şaft.
Motor
1200 cc 125hp, fakat gücü bu motor için(bence) yetersiz. Bu arada motor çok
torklu, düşük devir yüksek viteste bile çok güçlü tepkiler veriyor. (Not:ivmelenmesi Afrika Twin ile neredeyse aynı)
Motorun
vites oranları harika. İlk sürüşlerim zamanlarımda bir üst vitese geçtiğimde acaba vites
mi geçmedi diye ekrana baktığım oldu. Bir sonraki vitese geçince elinizi
debriyajdan çektiğiniz anda devir göstergesi 1k rpm bile düşmüyor normal
kullanımda. Bu da çok akıcı ve yumuşak bir ivmelenme sağlıyor size.
Motorun
gidonu çok hissiz. Yerde ne var, nasıl bir asfaltta gidiyorsunuz anlamak kolay
değil. Bu hissizlik sert sürüşlerde alehinize olan bir durum. Ama normal,
abartmadan, salına salına giderken hem güvende hissedip hem de konforu yaşamak…
Güzel yahu!:) ya bir daha söyleyeceğim bir enduroya göre çok çok konforlu :D
Motorun
frenleri ise bu zamana kadar kullandığım motorlar içinde en iyisi. Sadece fren
performansı değil, BMW süspansiyon sisteminin de etkisi ile bu motorda durmak çok kolay. Motorda kombine fren var ve freni sıkınca motor öne yığılmıyor.
(Bknz: telelever, paralever nedir?)
Motorun
manevra kabiliyeti ağırlığına göre iyi. Yere paralel uzanan ve motorun altında
konumlandırılmış boxer motor ağırlık merkezini aşağıda tutuyor ve o heybetli
motor cayır cayır manevra yapıyor.
Viraj
kabiliyeti… Buna değinmeden önce şunu söylemem lazım. Süspansiyon iyi, frenler başarılı
ve kullanımı kolay, gaz tepkisi çok sert bir motor değil. Bakın burası
çokomelli! Bu motoru özellikle yeni kullananlar bu saydıklarımdan dolayı
kendini 1 günde Rossi oldum zanneder. Zannetme birader düşersin. Evet bu motorun
virajı da çok güvenli, sanırsın kendi dönüyor ama değil abicim, yapma kardeşim…
Sen yine yavaş gir o viraja. (Not: Düşmedim :)
Motorumda
GlobeScout’un üçlü çanta seti var. Özellikle yan çantalar çok geniş ve bir
miktar rüzgar tutuyor. 180km/h üzeri süratlerde, havada da rüzgar var ise kafa
sallama yapıyor motor. Bu tedirgin edici bir kafa sallama değil, hafif gaz
kesince ya da toparlanıyor. Çantasız henüz hiç kullanmadım.
Gelelim bu motor neden alınır (ya da alınmaz) konusuna. Sınıfında ki emsallerine göre evet pahalı bir motor. Bu maliyetin karşılığını size konfor, güven hissi ve malzeme kalitesi olarak veriyor (veriyor kardeşim emin ol! Honda’dan, Yamaha’dan sonra o farkı anlayacaksın). Sık dağ virajlarında o kocaman cüsse ile pegleri yere sürte sürte dönerken neden bu motoru aldım sorusunun cevabını bulacaksın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.